DESIGN w CUPRA Kraków-Północ

Marka Cupra przedstawia własną tożsamość za pomocą drapieżnego stylu, usportowionego charakteru modeli, ale cechuje się też niebywałym wyglądem i dbałością o detale.


Butikowy wygląd salonu dopełnia wrażenie jakie towarzyszy wyborowi wymarzonego modelu CUPRA.

Wyrazisty charakter wnętrza trafia do wyrafinowanych gustów.

Estetyka, minimalizm, surowe i naturalne materiały przedstawiają prawdziwe DNA Marki.


Kraków jest synonimem kultury, sztuki i designu, a my będąc jego częścią uwydatniamy jeszcze mocniej te aspekty w marce, która design stawia wśród kluczowych tematów.


Wyrafinowane przestrzenie naszego salonu wzbogacamy więc wystawą sztuki współczesnej.

Sztuki, która intryguje, powoduje uśmiech i niesamowicie spaja się w całość z wyjątkowym w swoim rodzaju Studio CUPRA.


Przedstawiamy zatem krakowskiego twórcę poruszającego się na granicy designu i sztuki. 

BARTOSZ MUCHA

Krakowski projektant działający na pograniczu designu, architektury i sztuk wizualnych. Studiował na ASP w Krakowie i w ESAG w Paryżu. Uczy kreatywnego podejścia do wszystkich aspektów życia.


Jego projekty niosą przesłanie egzystencjalne, ale też modernistyczną wiarę w możliwość poprawy jakości życia człowieka, są dowcipne, ale zawsze mają jakąś myśl przewodnią. Wykorzystuje prostą mechanikę oraz przedmioty zdegradowane, którym nadaje drugie życie.


Wskazuje jak myśleć nieszablonowo i otwierać umysł na nowe rozwiązania. Pojęciem, którym często się posługuje, jest fiksacja funkcjonalna. Oznacza ona "nieumiejętność dostrzeżenia nowego użycia obiektu skojarzonego uprzednio z innym celem". Artysta występuje więc przeciwko fiksacji funkcjonalnej, przeciwko stereotypom, proponując przedmiotom pozornie nietypowe zastosowania. 

Poorex Design

GREGORY

FENCE

RATTAN - EN FACE

ROTO - PROFIL

RATTAN - PROFIL

OPENWORK

Obiekty Bartosza Muchy to połączenie inspiracji afrykańskimi maskami ze współczesną kulturą piktogramów i emotikonów, znanymi z interfejsów urządzeń elektronicznych i portali społecznościowych. W zestawie prac znajdziemy m.in. twarzo-podobne obiekty kinetyczne z obracanymi elementami mimiki oraz współczesne totemy.


Wszystkie obiekty to solidna robota stolarska z wykorzystaniem drewna wiśniowego i bukowego. Niektóre rzeźby wykorzystują techniki meblarskie, takie jak charakterystyczna siatka rattanowa. To zaskakujące spotkanie różnych kontekstów buduje groteskową i niepokojącą opowieść.


Pareidolia to zjawisko polegające na dopatrywaniu się obrazów (głównie wizerunku twarzy) w przypadkowych przedmiotach lub naturalnych zjawiskach przyrodniczych. Wystawa ma na celu przeniesienie widza do intrygującego świata autora i jego obsesyjnego budowania twarzy z abstrakcyjnych form. Stąd m.in. widoczne w zestawie wykorzystywanie skojarzeń z przedmiotami codziennego użytku, elementy krzeseł Thoneta lub fragmenty mebli przypominające dzieła stolarza-ebenisty. Jak pisał Bruno Munari, artysty nie ograniczają żadne techniki, by móc stworzyć dany wariant ludzkiej twarzy1.


Celem Muchy było stworzenie różnorodnej kolekcji intrygujących wizerunków, które są jednak na swój sposób spójne estetycznie i mają wspólny mianownik w postaci wykorzystanego do ich budowy drewna.